- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Premieră pe scena Operei Naţionale Bucureşti: „Opus 73” şi „Sacre du Printemps”
Sâmbătă, 11 noiembrie, de la ora 18:30, la Opera Naţională Bucueşti, are loc premiera –eveniment ,,Iubire nesfârşită (Opus 73)” de Ludwig van Beethoven şi ,,Sacre du Printemps” de Igor Stravinsky, în regia lui Renato Zanella, coordonatorul artistic de balet al Operei Naţionale Bucureşti.
Scenografia spectacolului a fost creată de arhitectul Octavian Neculai, iar la pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.
„Sunt încântat să vă prezint noul nostru spectacol de balet dedicat celor doi giganţi ai istoriei muzicii: Ludwig van Beethoven şi Igor Stravinsky. Aceste lucrări create pentru Wiener Staatsoper, pe când eram directorul baletului şi coregraf şef, vor fi prezentate într-o formă revizuită. Inspiraţia puternică pe care am primit-o de la balerinii Operei Naţionale Bucureşti şi noua concepţie scenografică a lui Octavian Neculai m-au ajutat să aduc creaţia mea cu un pas mare mai în faţă”, spune coregraful şi regizorul Renato Zanella.
OPUS 73 (Iubire Nesfârşită) „Concertul de pian Nr. 5 în E major, Opus 73, de Ludwig van Beethoven, numit şi Concer Imperial, este considerat o capodoperă, care prin „concepţia sa, fluiditatea, forţa, echilibrul, maturitatea şi inspiraţia, au făcut ca ultimul concert de pian pe care l-a scris să fie un punct de referinţă în universul muzical”, după spusele regizorului.
SACRE DU PRINTEMPS Igor Stravinsky a fost un revoluţionar care a împins limitele creaţiei muzicale. Le Sacre du printemps este unul dintre exemplele majore. Cu premiera pe care a avut-o pe Champs Elysees în 1913 a provocat o schimbare radicală în dans şi în istoria compoziţiei dansului.Interpretarea mea a fost inspirată de războiul din Iugoslavia, timpuri grele pentru întreaga europă. Personal, am fost marcat de complexitatea contextului etnic şi religios, şi mai ales, de brutalitatea conflictului”, a mai explicat regizorul.